Klik hier voor de Nieuwsbrieven

Nieuwsbrief augustus-september 2020

Nieuwsbrief februari 2020

Hallo leden en ouders

Nog een paar dagen en dan is de vakantie voorbij en beginnen de scholen weer. Wij hopen dat jullie een goede en vooral gezonde vakantie hebben gehad.

Wij starten ons sportseizoen op dinsdag 1 september en donderdag 3 september.

De lestijden en groepen zijn hetzelfde als vóór de corona.  Na een aantal weken wordt gekeken of er eventueel doorgeschoven kan worden naar andere groepen.

Voor de lestijden verwijzen wij naar de website: https://www.gymverenigingbalk.nl/trainingen/

Over de maatregelen omtrent corona zullen wij jullie tzt mailen.

leiding en bestuur van De Evenwichtsbalk

Hallo leden en ouders/verzorgers

Middels deze mail willen wij jullie informeren over hoe wij als gymnastiekvereniging omgaan met de versoepelde coronamaatregelen/besluiten van het RIVM en het kabinet. Alle buitensporten zijn inmiddels weer van start gegaan. Helaas vallen de lessen die onze gymnastiekvereniging verzorgt niet onder buitensport. Er zijn natuurlijk manieren om dit te omzeilen en de lessen toch buiten te laten plaatsvinden. Als leiding en bestuur hebben we na lang wikken en wegen helaas moeten besluiten om dat niet te doen. We lopen o.a. tegen een aantal organisatorische en logistieke zaken aan:

– De sporthal en gymzaal zijn nog gesloten. We kunnen hierdoor geen gebruik maken van een toilet/kleedkamers. Ook kunnen we geen materiaal uit de zaal gebruiken.

– Voor de juffen is het onmogelijk om 1,5 meter afstand te houden bij gymnastiek/freerun-oefeningen, waardoor het voor de kinderen niet veilig genoeg meer is.

– Buiten sporten kan alleen met mooi/droog weer. Hoe bereiken we alle ouders op tijd als de les niet door kan gaan?

– Jonge kinderen moeten gehaald en gebracht worden. Te veel ouders op dezelfde tijd en plek kan niet.

– Op openbare veldjes mogen ook andere kinderen aanwezig zijn. Die zijn niet verzekerd.

We willen wel heel graag het seizoen op een leuke manier afsluiten. Eerst zullen we daarover in overleg moeten met de gemeente. Zij moeten  akkoord geven en een geschikte buitenlocatie aanwijzen. Zodra wij meer weten, horen jullie van ons. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en rekenen op uw begrip.

leiding en bestuur van De Evenwichtsbalk

Hallo leden en ouders/verzorgers

Er zal bij jullie ongetwijfeld ook nagedacht worden over wat de gymnastiekvereniging gaat doen met de contributie in deze tijd. Als eerste is dit voor ons ook allemaal nieuw. Wij zijn momenteel veel dingen aan het uitzoeken. Voor nu lopen bij ons de meeste vaste lasten gewoon door behalve de huur van de gymzaal. Die is stopgezet door de gemeente. Doordat de meeste vaste lasten gewoon doorgaan zijn wij op dit moment genoodzaakt de contributie ook te innen. Wanneer er blijkt dat er compensatie vanuit de overheid komt, zullen wij dit met de contributie van juli gaan compenseren. Wanneer u nog vragen heeft, mag u ons altijd even aanspreken. Het is voor ons allemaal een nieuwe, maar ook lastige situatie.

Bestuur van gymnastiekvereniging De Evenwichtsbalk